niedziela, 5 czerwca 2016

NordArt 2016 w Büdelsdorf -współczesna sztuka na zdjęciach

W małej miejscowości Büdelsdorf leżącej ok. 35 km od Kiel odbywa się co roku wystawa sztuki wsółczesnej NordArt na terenie pięknie położonego parku oraz w ogromnej hali, w której lano żelazo. Moją relację sprzed dwóch lat możecie obejrzeć tutaj:klik


Wystawa trwa  tym roku od 4 czerwca do 9 października. Wstęp kosztuje 12 Euro, w dniu otwarcia wejście było bezpłatne. Pogoda dopisała, mieliśmy prawie 30 C :) W towarzystwie muzyki, trunków oraz smakołyków można było podziwiać sztukę współczesną. Swoje prace zgłosilo ponad 4.000 artystów, z czego wybrano 250  artystów (rzeźba, malarstwo, fotografia) z 50 krajów (klik).


Moje krótkie nagranie na youtube:



Wiele prac pochodziło z Chin i Korei, azjatyckie temty dominowały zarówno w parku jak i w hali.


kolejne nagranie z parku:



Najbardziej podobały mi się wielkie posągi goryli patrzących w niebo. Nie mam pojęcia co to oznacza. Nie mieliśmy przewodnika, więc cieżko się było domyśleć co "artysta miał na myśli". Goryle są metalowe i naprawdę ogromne. Ich ilość robi wrażenie, są widoczne prawie z każdej części parku.


Kilka ujęć na imponujące wielkoludy...








W parku można było sobie posiedzieć, korzystając z pięknej pogody.



W halach były obrazy oraz posągi.








Ten obraz był wykonany cienkopisami, bardzo ciekawe ;)




Galeria małych wkurzonych chińczyków...



Wielka głowa, która kręciła się we wszystkie strony.



Uczta świń. Kilka świń siedzących przy stole i obżerających się wszystkim co popadnie.


Taniec cieni, białe folie były odpowiednio podświetlane i zmieniały motywy w rytm muzyki. Ciekawy widok na żywo.


Atak wilków






Pospawane kawałki metalu tworzące ciekawą całość




Mam nadzieje, że moja fotorelacja Wam się spodobała. Lubicie sztukę współczesną? Ja jej zazwyczaj zupełnie nie rozumiem, ale czasami fajnie oberzeć takie "dziwne" eksponaty.

cdn.
pozdrawiam
Kinga

6 komentarzy: