wtorek, 27 stycznia 2015

Recenzja plyty „Secret“ Ewy Chodakowskiej

Ostatnia plyta Ewy Chodakowskiej pt. „Secret“ pojawila sie w grudniu 2014 roku i wiekszosc dostala ja pod choinke w prezencie. U mnie plyta pojawila sie dopiero w styczniu i od razu postanowilam ja przetestowac. Moim zdaniem, po wydaniu ok. 10 plyt ciezko jest wymyslic cos nowego i nie za bardzo wierzylam, ze „Secret“ bedzie jakas rewolucja ,a Ewa ma swoje najlepsze plyty juz za soba. Ale naczytalam sie takich pochlebnych informacji o tej plycie np. „bola mnie miesnie, o ktorych nie mialam pojecia, ze istnieja…“- tutaj moja odpowiedz, ze dana osoba, chyba niewiele cwiczyla skoro ma mega zakwasy. Ja oprocz lekkich zakwasow miesni brzucha mialam sie niezle. Cwiczac 3-4 razy w tyg. na silowni, trenujemy rowniez cale cialo, wiec niemozliwym jest, aby po 50 minutach spokojnego „pilatesu“ miec mega zakwasy.
Ale po kolei…


W „Sekrecie“ brak jest rozgrzewki i wszystkie cwiczenia wykonujemy, UWAGA bez butow. Ja zaczelam w skarpetkach, ale strasznie slizgaly mi sie nogi, wiec musialam je zdjac.
W „Sekrecie“ nie ma absolutnie cwiczen cardio. Secret to cwiczenia pilatesu i ok. 70% tych cwiczen pochodzi ze skalpela I. Cwiczenia wykonujemy bardzo powolnie, precyzyjnie, w pozycji na brzuchu, lezacej czy w kleku podpartym. Trening ma rozcignac i wysmuklic miesnie, glownie brzucha, uda i posladki. Duzy nacisk cwiczen jest na biodra.

I.Czesc to cwiczenia na brzuch. Bardzo wiele powtorzen. Cwiczenia bardzo przyjemne, jedyne co mnie bolalo to szyja, myslalam ze glowa mi zaraz zleci i jej nie utrzymam. Ostatnio zaniedbalam cwiczenia brzucha w pozycji lezacej, wiec taki skutek.

II.czesc to nogi, a rowniez czesciowo posladki. Cwiczenia znane z innych plyt, ale w fajnej kolejnosci.

III.czesc to cwiczenia na posladki, mnostwo powtorzen, kilka kombinacji. Wiekszosc cwiczen pamietam ze szkolnego wf-u, wtedy nie wiedzialam, ze to pilates…

IV.czesc to cwiczenia na plecy. Cala seria cwiczen w pozycji na brzuchu
A na koniec cool-down. Przyznam sie szczerze, ze caly trening minal w oka mgnieniu. Ale sie zdziwilam, gdy Ewa powiedziala, ze „juz po krzyku“. 

 Plusy programu Secret
-dla poczatkujacych
-dla osob majacych problemy z kolanami i nie mogacymi skakac
-dla osob bardzo otylych, bo wszystko wykonujemy z pozycji lezacej, czy w kleku
-dla osob, ktore musza cwiczyc cicho, bo. np. mieszkaja w bloku i nie moga glosno skakac, lub domownicy maja sie nie dowiedziec, gdy cwiczymy np. w nocy
-duzy nacisk na brzuch, biodra i posladki


Tak jak juz wspomnialam program “Secret” przypomina w duzej mierze “Skalpel”, z tym, ze tutaj jest mniej cwiczen, ale sa one wolniej wykonywane i jest wiecej powtorzen. Wszystko na spokojnie. Nie napisze, ze sie zawiodlam na tej plycie, bo tak nie jest. To calkiem przecietna plyta ze spokojnymi cwiczeniami i mysle, ze jest wstepem do serii pilatesu. Napewno do niej bede wracac, gdyz nie moge skakac w bloku i te aktywniejsze plyty np. killer, nie wchodza w rachube. Ci ktorzy regularnie cwicza z Ewka potrzebuja zmian, urozmaicen, gdyz walkowanie jednej i tej samej plyty przez 2 miesiace jest naprawde montotonne. Dlatego dobrze, ze mamy wybor. Ja bym sobie np. zyczyla, zeby kolejne plyty byly nagrywane w innych pomieszczeniach. Cwiczac raz, czy dwa jedna plyta, naprawde mi wszystko jedno, czy nagrali ja w piwnicy, czy na strychu, jednak plyty zostaja z nami na dluzej i fajnie podczas znanych na pamiec cwiczen patrzec na ladne wnetrze. Podobala ma sie bardzo sala w plycie skalpel II (cwiczenia na krzesle). Wnetrze bardzo przycigalo, mimo, ze same cwiczenia byly dla mnie tragiczne (i dlatego nie ma do tej pory na moim blogu recenzji tej plyty, bo jest okropna…). Podklad muzyczny w „Secrecie“ jest calkiem przyjemny, spokojny, nie drazni.
Jesli ktos chce zaczac cwiczyc, to naprawde polecam te plyte na start. Jesli ktos juz ma kilka treningow Ewy, to lepiej poczekac na promocje tej plyty lub pozyczyc od kolezanki. Czy jest ona warta 30 zl? Raczej nie.
Program jest calkiem przecietny, jesli ktos lubi Ewe bedzie cwiczyl tak czy siak, ale jesli ktos szuka nowych wrazen, to nie warto siegac po te plyte. Lepiej walkowac killera, turbo spalanie, czy pogromce celullitu. Ja zostawiam sobie “Secret” na te slabsze dni…


A jak Wam podoba sie ten trening? Czujecie niedostyt, a moze wychodzi wam Ewa Chodakowska juz uszami i kompletnie ignorujecie jej treningi? 
cdn.
pozdrawiam
Kinga

36 komentarzy:

  1. ja właśnie dziś zamówiłam tę płytę sobie, bardzo chcę spróbować tego programu, bo uwielbiam pilates :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje, ze Ci sie spodoba, bo szkoda marnowac na cos pieniadze, jesli pozniej plyta ma tylko lezec i sie kurzyc...

      Usuń
  2. Ja dzisiaj mam zamiar pierwszy raz przećwiczyć Secret :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po miesiącu ćwiczeń skalpela, turbo spalania i treningu deto cell secret to lekki trening na tzw. Słabsze dni.

      Usuń
  3. Ja ćwiczę Sekret prawie od miesiąca. Zaczęłam pół roku po porodzie. Efekty już widzę, ale oczywiście dołączyłam do tego dietę. Jeśli chodzi o ćwiczenia to są bardzo przyjemne, ale faktycznie jakichś mega zakwasów nie miałam mimo, że bardzo długo nie ćwiczyłam. Kiedyś ćwiczyłam Kilera i powiem, że wtedy to endorfiny były:) Tutaj lekki niedosyt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tez mialam niedosyt, ale Ewke lubie i fajnie bylo z nia cwiczyc :) jednak tak jak pizszesz po tych "aktywnych cardio" plytach czulo sie endorfiny:)

      Usuń
    2. 5 tygodni -5 kg, także nie jest źle. Ćwiczę 6 razy w tygodniu, od tygodnia sekret na zmianę z killerem, centymetry lecą :) Radość gdy patrzę w lustro jest. Idę dalej, warto :)

      Usuń
  4. Nie kupiłam tej płyty, ale w sumie nie czuję takiej potrzeby po przeczytaniu recenzji. Zgadzam się z Tobą, że 30 zł to dosyć wygórowana cena, no ale.. Niech służy ludziom :)

    OdpowiedzUsuń
  5. J ćwiczę Secret 34 dni 6 razy w tygodniu bez przerwy i wogole mi się nie nudzi ćwiczyłam skalpel turbo ale szybko mi się nudzi a te ćwiczenia mnie relaksują i są efekty w 30 dni 6 kg i 20 cm wiec polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, to super :) zauważyłam rownież, ze sekret mnie relaksuje. Ćwiczyłam już trudniejsze treningi, ale sekret właśnie tak wycisza, uspokaja, a skoro schudłaś to brawo. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Secret przyjemnie się ćwiczy ale raczej jako dodatek do innego treningu cardio np do szok treningu.30zł zbyt dużo.Plusem jest to że Ewa tłumaczy jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia, tego brakowało w jej poprzednich płytach

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie na początek, po długiej przerwie jest idealna :) Kiedyś zaczynałam od skalpela I i po 20 minutach byłam padnięta i zniechęcona! A tutaj po 40 minutach jestem szczęśliwa, że wytrwałam, wszystko mnie boli i najważniejsze, że nie czuję się zniechęcona;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, na początek jest w sam raz. Na pewno jest masa dziewczyn, która dopiero zaczyna przygodę z fitnessem, wtedy ta płyta jest w sam raz, jednak dla zaawansowanych to zbyt spokojny i łagodny trening.

      Usuń
  9. Czyli nie dla mnie Secret (nie jestem początkująca ani otyła). Dziękuję za konstruktywny post! Rozjaśnił mi czy ćwiczyć ten program.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, program jest łatwy i skoro ćwiczysz, pewnie byś sie przy sekrecie wynudzila...

      Usuń
  10. Ja nie lubię ćwiczyć w domu przed telewizorem, ale czasami zerkam na tego typu ćwiczenia na YT w ramach inspiracji, widzę, że z tej płyty niczego nowego bym się nie nauczyła

    OdpowiedzUsuń
  11. JA czasami ćwiczę z filmikami na YT :) chętnie te ćwiczenia bym spróbowała bo czasem kolana się u mnie odzywają...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja także robię sekret od 2 tygodni. Cwiczę od 24 kwietnia 2015, wczoraj zaliczyłam 80 trening z Ewą. Jestem mamą 2 dzieci i nawet przed ciążami nie miałam tak pięknego ciała-a to dopiero początek mojej drogi. Mierzę się i ważę raz w miesiącu-jutro kolejne pomiary. W maju straciłam od 3 do 6cm wszędzie, już nie mogę się doczekać jutrzejszych pomiarów-na pewno będzie dobry wynik, widać to już gołym okiem. Dodam, że nadal nie wprowadziłam żadnej diety(nienawidzę diet!),a mimo to chudnę. A jak u Was dziewczyny z dietą? tylko ćwiczycie czy dietę też wprowadzacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez jestem mama dwójki dzieci, dziś mój 22 trening a efekty widać gołym okiem;) nie wprowadzam żadnej diety, jedyne co to trochę mniej słodyczy.pozdrawiam

      Usuń
    2. super :) ja mam taki problem, ze jesli wiecej cwicze rosnie mi strasznie apetyt :( pryz umiarkowanych treningach jadam normalnie. kiedys zrobilam sobie maraton ze przez 30 dnicwiczylam po 30 munt dziennie z Jillian Michales i mialam taki mega apaettyt, wrecz glod, troche suchdlam wtedy (sylwetka sie faldnie wyrzezbila) ale gloda mialam non stop.

      Usuń
  13. Wiesz może niektórzy nie mogą "wałkować kilera" ze względu na kolana itp. wiec Sekret jest najlepszym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no i dlatego kazdy ma wybor. Recenzja miala na celu podkreslic, ze plyta jest dla poczatkujacych i ze program jest prosty :)

      Usuń
  14. po twojej recenzji chyba skusze sie na ten program :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy bez diety widać efekty?

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy bez diety widać efekty?

    OdpowiedzUsuń
  17. cześć dziewczyny,czytam Wasze posty i jakoś dziwnie się czuję bo nie ćwiczę prawie wcale a po płycie sekret....hmm.po pierwsze nie zrobiłam tylu powtórzeń ile Ewa,nie zrobiłam nawet niektórych ćwiczeń bo po prostu nie dałam rady,a nie jestem bardzo otyła,i zastanawiam sie o co chodzi? Czy wszystkie niećwiczące dziewczyny mają tyle siły że ten program to dla nich pestka,czy tylko ja miałąm z TYM PROBLEM...Dla mnie skalpel jest do przejścia a ten program niestety nie...nie znięchęcam się jednak i,walczę dalej.
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  18. Cześć czy robił ktoś ćwiczenia z tej płyty Z OBCIĄŻENIEM? Ja zakładam takie ciężarki po 1 kg na nogę i wtedy moim zdaniem jest dość trudna. Próbował ktoś?

    OdpowiedzUsuń
  19. Pytanie, czy dla początkującej osoby z dyskopatią, która jednak chce ćwiczyć ten program będzie odpowiedni? Są tam jakieś ćwiczenia mocno obciążające kręgosłup? A może coś innego na początek?

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziewczyny gdzie mogę kupić tę matę, na której ćwiczy Ewa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie Ewy bebio.pl jest shop z różnymi gadżetami. Może jest i mata. A tak poza tym w każdym sklepie sportowym, często są w Lidlu- w tygodniu sportowym, TKmax, albo w onlineshop

      Usuń
  21. replica bags karachi replica hermes j4v45c0c38 replica bags pakistan replica bags near me fake gucci p9n36k8c94 replica chanel bags ebay replica bags wholesale in divisoria click for info n1a51e5h14 replica bags high quality

    OdpowiedzUsuń